By Robert J. Berg

À los angeles rencontre du cinéma français: examine, style, histoire is meant to function the middle textbook in a wide selection of upper-level undergraduate and graduate French cinema classes. unlike content-, theme-, or issue-based methods to movie, Professor Berg stresses "the cinema­tic­ally particular, the warp and upholstery of the movie itself, the stuff of which it truly is made." enough skillability in French is the only real prerequisite: "No prior back­ground in movie experiences is thought, neither is any past acquain­tance with French cinema. it is going to aid, after all, to love videos, and to have visible really a few..." (from the preface).

Show description

Read Online or Download À la rencontre du cinéma français. Analyse, genre, histoire PDF

Similar movies books

Jane Austen on Film and Television: A Critical Study of the Adaptations

Jane Austen’s profession as a novelist all started in 1811 with the ebook of experience and Sensibility. Her paintings used to be eventually tailored for the massive monitor with the 1940 filming of satisfaction and Prejudice (very profitable on the field office). No different movie version of an Austen novel used to be made for theatrical unencumber till 1995.

The films of Frankenheimer: forty years in film

This learn not just examines the movies of this maverick American movie director, but additionally offers a observation from Frankenheimer himself, therefore making it is a very own research of a filmmaker and his paintings. The publication strains his occupation from his early days in tv and his 1956 debut movie, The younger Stranger, to the newest initiatives for HBO and George Wallace, scheduled for unlock this 12 months.

Taking It All in

Initially written for the hot Yorker journal among June 1980 and June 1983, her experiences carry to existence over one hundred fifty motion pictures together with Blade Runner, Tootsie, The go back of the Jedi. Her scathing essay, 'Why Are video clips So undesirable' is additionally incorporated within which leave out Kael takes at the Hollywood money-men whose love of a fast and simple monetary go back has ended in the alarming variety of actually undesirable movies that are on convey this present day.

Extra info for À la rencontre du cinéma français. Analyse, genre, histoire

Example text

Robert). S’il y a en principe, dans l’axe du regard, une infinité de distances et donc autant de plans, la terminologie n’en a retenu que trois: le premier plan (le plus rapproché), Y arrière-plan (le plus éloigné) et entre les deux, le second plan. Ainsi disait-on, par exemple, que « la comédienne préfère jouer au premier plan de la scène », qu’« un pan de mur domine le second plan du tableau » ou qu’« à l’arrière-plan de la photo se distingue une flèche d’église à moitié noyée dans la brume».

Tout dépend du contexte. Et les angles de prise de vues? Le cadrage plat étant assimilé à la vision ordinaire — neutre, de niveau, « à hauteur d’homme » — ce sont les écarts par rapport à la norme qui se remarquent et qui doivent s’expliquer. L’orthodoxie veut que la contre-plongée exalte un personnage, lui donne un aspect supérieur, alors que la plongée produirait un effet contraire. Il est vrai qu’en allongeant les lignes verticales d’une figure humaine, la contre-plongée semble l’agrandir, comme la plongée, en raccourcissant les verticales, semble la rapetisser.

Après une petite centaine d’années d’existence, devons-nous être surpris qu’il se trouve au contraire des personnes un peu hésitantes, tentées parfois de rattacher l’«image mécanique» au train des arts traditionnels codés, illusionnistes, irréalistes, au lieu d’admettre sans détour ni retour la bouleversante, la radicale rupture que cette invention a provoquée dans nos habitudes mentales de consommateurs de beauté? Quoiqu’il se tienne dans les limites obligées de l’objectivité universitaire, Robert Berg montre on ne peut plus clairement par son ouvrage à quel point il est pénétré de l’évidence de cette rupture.

Download PDF sample

Rated 4.74 of 5 – based on 14 votes